Rabu, 18 September 2013

Saat Istri Berjanji

 JANJI SEORANG ISTRI 


 ☑ Suamiku, Saat janji indah sehidup semati kau ucap untukku, disaat kau HALAL kan aku bagimu..

☑ Semoga saat itu adalah awal pengabdianku menjadi makmum yang SHOLEHAH bagimu..

☑ Mengabdikan diri sepenuh jiwa raga bagimu, berjuang bersama menegakkan panji islam itu tekad ku, kau adalah TERINDAH bagiku..

☑ Suamiku, Segala ucapan itu adalah titah bagiku selama itu BAIK dalam syariat..

☑ Dengan ikhlas aku akan jalani dan menjunjung tinggi perintah mu, bersama arungi bahtera kehidupan baru..

☑ Menciptakan keluarga Sakinah, Mawaddah, Warahmah dan barakah.. yang akan menjadi madrasah bagi buah hati kita..

☑ Membentuk mujahid dan mujahidah, yang di tangannya ada semangat JIHAD menegakan panji-panji islam..

☑ Berjuang dengan hati dan jiwanya, sebagai syuhada dengan balutan kasih sayang yang indah..

☑ Suamiku,, ajarkan apa2 yang aku belum ketahui,tuntun aku ke jalan yang ALLAH Ridhai.. Jadikanlah dirimu pelindung bagiku..

☑ Suamiku, Aku sayang padamu..
Izinkan sayang ini mendampingi hingga ALLAH memisahkan kita melalui malaikat maut_NYA..

☑ Suamiku, aku adalah Wanita, makhluk yang perasaannya sangat halus.. Kerananya, bicaralah yang baik dan bijak ketika menasehati ku..

☑ Suamiku, Ku hanya ingin gapai keridhaanmu, kerana Ridhamu adalah Ridha RABB_ku.. Kala ikhlasmu mengantarkan ku ke Syurga_Nya..

Insya ALLAH..
Aamiin Allahumma Aamiin.

0 komentar:

Posting Komentar

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Press Release Distribution