Kamis, 04 Juli 2013

Masihkah Aku Punya Waktu

Adakah Aku Masih Punya Waktu? 

Ya Tuhanku...
Adakah aku masih punya waktu
adakah masih ada peluang
dan kesempatan buatku
menebus kesilapan dan dosa-dosaku nan lalu?


Ya Tuhanku...
Adakah aku masih punya waktu
adakah masih ada peluang
dan kesempatan buatku
melaksanakan tanggungjawabku
menabur jasa dan bakti
kepada orang tuaku?

Ya Tuhanku...
Adakah aku masih punya waktu
adakah masih ada peluang
dan kesempatan buatku
memenuhi amanahMu
mendidik dan membesarkan anak kecilku
menjadi muslimah solehah taat padaMu?

Ya Tuhanku...
Adakah aku masih punya waktu
adakah masih ada peluang
dan kesempatan buatku
menggapai impian dan harapan
mengecap bahagia kudamba
di setiap langkah ku atur di bumiMu?


Ya Tuhanku...
Adakah aku masih punya waktu
adakah masih ada peluang
dan kesempatan buatku
menunaikan janji terpateri
janjiku padaMu?


Ya Tuhanku...
Aku mohon padaMu
Kau berilah aku waktu
Kau berilah aku peluang dan kesempatan
untuk menebus kesilapan dan dosa-dosaku
untukku penuhi tanggungjawabku terhadap ibu bapaku
untukku laksanakan amanahMu mendidik anakku
untukku gapai impian dan cita-citaku
dan untukku penuhi janji-janjiku padaMu.


Ya Allah...
Dengarkanlah...
bisikan hambaMu
hanya padaMu aku memohon
hanya pdaMu aku meminta


Kau panjangkanlah usiaku
Kau murahkanlah rezekiku
Kau permudahkanlah perjalanan hidupku
rahmatilah aku
kasihanilah aku
 
Tiada Tuhan yang aku sembah kecuali padaMU Ya Allah..

Nukilan:

 

0 komentar:

Posting Komentar

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Press Release Distribution